مجله خبری ثانیه

آخرین اخبار دنیا

مجله خبری ثانیه

آخرین اخبار دنیا

3 نکته‌ای که شما را در زوج درمانی گورو می‌کند


اگرچه این ها ، همگی مشکل هستند ، اما می توانند فرصتی برای رشد ، یادگیری و توافق باشند . این رویکرد می تواند به طور مستقیم در ازدواج اعمال شود، زیرا زوج ها در تلاش برای تغییر و رشد با هم در جهت مثبت هستند. آنچه روی آن تمرکز می کنیم رشد می کند و روابط نیز از این قاعده مستثنی نیستند. زوجها مفهوم این را میدانند که وقتی تنشها زیاد است، از گفتن یا انجام کاری که از روی عصبانیت پشیمان میشوید، جلوگیری کنند. در سال 1986، دیوید کوپرایدر مفهوم تحقیق قدردانی را به جهانیان ارائه کرد که تغییر سازمانی را از رویکرد مبتنی بر کسری به رویکرد تغییر مثبت و مبتنی بر نقاط قوت تغییر داد. زوج درمانی نوعی درمان روان شناختی و مداخله روان شناختی است که در آن زوج ها با یک زوج درمانگر با تجربه کار می کنند. شما میتوانید از تخصص و تجربه یک روان درمانگر رابطه زوجینی (زوج درمانگر) به منظور بالا بردن کیفیت رابطه زناشوییتان و عمیقتر کردن علاقهتان به همدیگر بهره بگیرید. وقتی این احساسات شدید را تجربه می کنیم، مغز عاطفی وارد جنگ، فرار یا واکنش های انجمادی می شود. زوج درمانی، راه چاره ای ست برای زوج هایی که نمی توانند تعارض ها و کشمکش های خود را به شیوه ای مصالحت آمیز حل کنند؛ همچنین برای افرادی که می خواهند کیفیت رابطه زناشویی خود را بهبود بخشند کاربرد دارد.

شناخت شریک زندگی خود بخش بسیار مهمی در ایجاد یک پیوند محبت آمیز و قابل اعتماد با یکدیگر است و رسیدن به آن زمان و تلاش زیادی را می طلبد. زمانی که این تکنیک موفقیت آمیز باشد بسیار نادر است و اغلب می تواند مشاجره را تشدید کند، به خصوص اگر احساس طرد شدن یا رها شدن را در رابطه ایجاد کند. تلاش برای درک افکار، باورها و احساسات شریک زندگی خود، زمینه را برای کار تیمی در هنگام مواجهه با چالش های زندگی یا رابطه تعیین می کند. همچنین به جای دامن زدن به شعله های بحث، گفتگو را برای تبادل برابر باز می کند. شروع گفتگو با بیان اینکه فکر میکنید موقعیت شریک زندگیتان چیست و به دنبال شفافسازی است، لحن شفافیت و درک لازم را برای زوجین برای حل تعارض ایجاد میکند. این کار باعث ایجاد ارتباطی امنتر و موثرتر بین زوجها میشود که بهبود زندگی زناشویی و ایجاد همبستگی بیشتر در خانواده را دنبال میکند. با توجه به این که مرکز زوج درمانی محلی است که رابطه زوجین را بازسازی می کند و مشکلات بین آنها را از بین می برد، یکی از اصول اولیه در زوج درمانی این است که این روش درمان دارای مزایایی است که به صورت شخصی در دسترس نمی باشد.

داشتن نگرش مثبت در زندگی بسیار مهم است. اجرای پرس و جو قدردانی در سازمان ها بر کشف و درک «آنچه هست» و تمرکز بر مثبت بودن تمرکز دارد. 7. ارتباط مثبت با زوجها: مشاورانی که توانایی داشته باشند ارتباط مثبت و اعتماد سازنده با زوجها ایجاد کنند و آنها را به تعامل فعال و مثبت ترغیب کنند. آنها معتقدند که بسیاری از جنبههای رابطهٔ عاطفی و ازدواج را هم میتوان مانند سایر حوزههای علوم انسانی، به شکلی کمّی و عددی سنجید و با استفاده از روشهای آماری تحلیل کرد. به کارگیری پرسش های قدردانی برای ازدواج سپس بر روی آنچه در رابطه آن ها درست پیش می رود و رویاهایی که می خواهند با هم انجام دهند متمرکز می شود و آنها را به سمت طراحی ایده آل سرنوشت خود با هم سوق می دهد. که بتواند در لحظه حضور داشته باشد و آگاهانه روند درمان را پیش ببرد. در طول زوج درمانی، زوج درمانگر برای هر زوج با توجه به شرایطشان از تکنیک های متفاوتی استفاده می کند و روند درمان را دنبال می کند.

یک تمرین ساده اما قدرتمند دیگر که در مشاوره زوج درمانی مطرح میشود، تمرین گوش دادن است. باید به این نکته اشاره کنیم که دریافت کمک از زوج درمانگر تنها مختص به ارتباط رسمی پس از ازدواج و یا طولانی مدت نیست. در طی جلسات زوجدرمانی، همسران میتوانند رابطه خود را تقویت و نوسازی کرده یا در صورت عدم تفاهم و هماهنگی، مسیر زندگی خود را از یکدیگر جدا کنند. • تنش بین انجمنهای تخصصی در خانواده درمانی بیشتر شد. او بین زوج ها قضاوت نمی کند، مقصر را مشخص نمی کند و به جای آنها تصمیم نمی گیرد. این پذیرش باید هم پذیرش بیرونی (پذیرش زوج از هر نژاد، سطح تحصیلات، عقیده، مذهب، سن و غیره) و پذیرش درونی (پذیرش افکار و احساساتی که در درون درمانگر با توجه به گشتاور ایجاد می شود) باشد. برای ارتباط با کارشناسان ما هم اکنون با شماره های درج شده تماس حاصل فرمایید.

وقتی زن و مردی با هم ازدواج می کنند، در طول زندگی دچار مشکلاتی می شوند. بنابراین، کلمه سیگنالی که شما و همسرتان انتخاب کرده اید در آن لحظات حتی ثبت نمی شود. این رویکرد معمولا در زوجهایی که از نظر عاطفی با یکدیگر فاصله دارند یا حتی طلاق عاطفی گرفتهاند نتایج مثبتی دارد. این می تواند یک راه بسیار قدرتمند و موثر برای نشان دادن قاطعانه در درگیری با همسرتان و جلوگیری از مشارکت در ارتباط نادرست، حالت تدافعی یا ابراز خشم باشد. جان گاتمن، محقق ازدواج، توصیه میکند که زوجها باید قبل از تلاش برای حل تعارض، دیدگاه همسرشان را به وضوح بیان کنند، بدون توجه به اینکه آیا با مواضع یکدیگر موافق هستند یا خیر. ایجاد یک کلمه علامتی که زمانی را یادآوری میکند که هر دو در بیرون از اتاق هتل با لباس زیرشان گیر افتادهاند، بهاندازه کافی دردسرساز خواهد بود، برای مثال، برای مکث کردن بحث و علامتگذاری زمان خروج که بسیار مؤثرتر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد